ساعات کار: ‌شنبه تا پنج‌شنبه 10:00 تا 20:00شماره تماس: ‌021-26453763

AVE چیست؟

AVE چیست؟

ave.jpg

AVE درمانی جدید در روانشناسی:

Audio-Visual Entrainment (AVE) تکنیکی است که از پالس های نور و صدا در فرکانس های خاص استفاده می کنند تا مغز را به جهت الگوهای مختلف امواج مغزی هدایت کند. با تغییر فرکانس های امواج مغز می توانید خلق تان را بهبود ببخشید ; الگوهای خواب تان را تنظیم کنید; تمرکزتان را افزایش دهید; آرامش بیشتری داشته باشید و همه این ها فقط با فشار دادن یک دکمه اتفاق می افتد! به همین راحتی.

دستگاه AVE، قادر است که به‌صورت موقعیتی فرکانس های مناسب امواج مغزی را تولید نماید. علاوه بر این می تواند جریان خون در مغز را افزایش دهد و متابولیسم گلوکز در مغز را برای عملکرد بهتر سلول های عصبی بالا ببرد. نتیجه ترکیب این فرایندها، بهبود عملکرد ذهنی است.

بنابراین استفاده از تکنیک AVE ، می تواند به عنوان یک درمان مکمل یا جایگزین برای بسیاری از اختلالات نظیر اضطراب، نقص توجه، افسردگی، اختلال خواب و دردهای مزمن به کار گرفته شود.
علاوه بر این، کاربرد دستگاه AVE برای افزایش عملکرد جسمی ورزشکاران; عملکرد تحصیلی دانش آموزان ; و عملکرد شناختی سالمندان بسیار موفقیت آمیز بوده است.

علاوه بر همه این موارد یکی از مهمترین مزایای استفاده از دستگاه AVE این است که فرد پس از استفاده از آن به حالت عمیقی از آرامش دست می یابد.

کارایی بالای AVE

کاربرد آن را در بسیاری از موقعیت ها امکان پذیر می سازد. زمانی که فرد احساس آرامش عمیق را تجربه می کند انتقال دهنده های عصبی مفید در مغز آزاد می شود. در همین هنگام مواد شیمیایی که مسئول بازسازی مغز و بدن هستند نظیر سروتونین ،آندورفین ها و دوپامین آزاد می شود و باعث بهبود عملکرد مغز خواهد شد.

AVE یک تلفیق منحصر به فرد از پیچیدگی و سادگی های صوتی و تصویری که در درمان

افسردگی ، اضطراب

کاهش استرس

بی خوابی

بهبود خلق و خوی

بهبود حافظه در سالمندان

و افزایش تمرکز موثر می باشد.

اثر بخشی AVE در درمان اضطراب و افسردگی و بهبود تمرکز

افسردگی ممکن است به صورت کوتاه مدت و یا در مقابله با یک حادثه ناگوار بروز نماید که معمولا با گذشت زمان از بین می رود و افسردگی موقعیتی نامیده می شود. مانند افسردگی پس از مرگ عزیزان، از دست دادن شغل و …

افسردگی ماژور یا حاد به افسردگی بدون علت مشخص و مزمن گفته می شود که بیش از شش ماه طول می کشد و در این حالت میزان ترشح مواد شیمیایی مغزی مانند سروتونین و نوراپی نفرین، کاهش می یابد.

در پژوهشی که به بررسی اثر بخشی AVE بر بیماران افسرده پرداخته شده است، نتایج نشان می دهد که افرادی که به مدت چهار هفته تحت درمان با AVE بوده اند، علائم افسردگی آنها به طرز قابل چشمگیری کاهش یافته است.

تاثیر Aveتاثیر Ave

ave

تصویر سمت راست، مغز نرمال را نشان می دهد و منطقه قرمز رنگ در تصویر سمت چپ، حاکی از کاهش فعالیت مغزی در فرد افسرده است.

نویسنده: کیتی برگ

مترجم و مولف: عاطفه نکویی


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *